Undvik att köpa smaksatt kvarg.

Ny vecka, igen. Jag tycker veckorna springer iväg men samtidigt är det på alla sätt bra eftersom jag längtar så otroligt mycket efter vår och värme.
Ikväll ska jag gå på en yogaklass med en kompis. Jag har gått på yoga kanske högst 4 ggr i mitt liv så det ska bli spännande och se hur kroppen reagerar på den träningen (90 min). Min kropp är ju annars mest van vid styrketräning som jag har blivit så förtjust i efter att ha varit en “obotlig” aerobicråtta i många år. Men lite yoga tror jag absolut att kroppen mår bra av. Stel är jag verkligen inte, tvärtom, men det är inte alltid fördel att var för mjuk och överrörlig i kroppen som jag är.
Jag återkommer och berättat om min upplevelse.

Jag äter en del kvarg. Tycker det är både gott och vettigt som frukost eller mellanmål men det gäller att läsa på innehållsförteckningen på förpackningen och inte tro på att all kvarg är “nyttig”. Se upp med de som är smaksatta. Vissa innehåller alldeles för mycket socker och då förlorar man liksom poängen med att äta något nyttigt.
Om man vill att den naturella kvargen ska smaka något är det superenkelt att blanda den med t.ex vaniljpulver och vips så har man en vaniljkvarg utan socker. Jag har både lingon- och blåbärspulver(från Kung Markatta) hemma hos mig och dessa ekologiska pulver tycker jag är helt perfekta att smaksätta och ge färg åt naturell kvarg (eller yoghurt).

Så här kan det se ut när jag har blandad blåbärspulver med naturell kvarg och lite keso. Sedan toppar jag gärna med lite bär och nötter. En perfekt start på dagen eller ett riktigt bra mellanmål om man t.ex ska iväg och träna på kvällen och inte vill/hinner äta middag innan.

Ha en fortsatt bra (sportlovs)vecka 🙂

Må bäst//Yvonne

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *