Chia-carob-banan smoothie

God morgon på er från ett soligt Stockholm,

hoppas allt är bra idag. Denna morgon tänkte jag inspirera er till en härligt frukostsmoothie som passar utmärkt efter ett träningspass.

Chia-carob-banan smoothie

1 liten banan (alt frusen), mandelmjölk, 1 tsk carobpulver, 1 msk kokosolja, 2 tsk chiafrön (hinner du kan du blötlägga dem i 30 min, antingen direkt i mandelmjölken eller i 0.5 dl vatten).IMG_1693

Mixa allting noga. Tillsätt ev. is. Jag avnjöt denna och avslutade sedan med en kiwi, C-vitamin och klorofyll gör mig ännu piggare!

IMG_1699Chiafrön innehåller bra fettsyror och protein, precis som kokosolja vars energi går direkt till musklerna. Därför lämpar sig denna efter ett träningspass. Om du vill ha extra energi, varför inte lägga till macapulver eller valfritt protein?

IMG_1700På tal om träning passar jag på att cykla till jobbet när det är så härligt väder. Vem kan gå ner i en tunnelbana när man har en sån här färdväg till jobbet?20140328_075454

20140311_180503 Hemfärd en klar kväll.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *